Uwna Dawson ;


+facebook

+twitter

+Instagram

+Churpchurp

+Blogskin

ENTRY ABOUT LINKIES BIAS STUFF +FOLLOW DASH
Uwna says;
As'salam & Annyeonghaseyo . Welcome to my cutiiee garden . Be nice here and no harsh words . ThanGYU .

Uwna Board;
----!>

Uwna Melody;

GiveAway/Contest;
Click Here
Click Here
Click Here
Click Here

Credits;
Template :mrsbaekyeol
Basecodes :1 2 3
The Owner : Husna Zuraidi
Best Views :B T O B
9 Sebab Hubungan Tak Mampu Bertahan




Holla guyss ! Hari ni Husna just nak share sebab2 Hubungan cinta korang tak kekal lama , termasuk tuan punya blog ni, hehe ni pun Husna copy dari kak  Lyssa Faizureen   hehe , credit to her :D Jom layan dulu ok ?







1. Menipu

Menipu adalah "pembunuh" utama dalam sesebuah perhubungan . Ia umpama ledakan gunung berapi yang meletus hebat . Ada yang menipu untuk "menyelamatkansesebuah perhubungan. Namun mereka tidak mahu hati pasangan terluka . Sesetengah orang tidak dapat menerima bahawa hati mereka telah dipermainkan .

2. Harapan/Kebebasan

Ada psangan yang meletakkan harapan yang sangat tinggi kepada pasangannya malah merka bergantung penuh kepada pasangan . Ada lelaki yang menyukai hal ini tetapi ada jugak sebaliknya Di sinilah timbulnya konflik yang mungkin menyebabkan hubungan terputus di tengah jalan . Ada pula lelaki yang inginkan kebebasan , tetapi dikongkong . Hal-hal beginilah yang membuatkan perhubungan tersekat . 

3. Terlalu memikirkan aspek perkahwinan

Perhubungan yang sihat biasanya berlangsung dalam suasana yang sangat harmonis . Ia perlu diisi dengan kasih sayang dan sikap saling memahami . Bila semua ini ada baruah perhubungan boleh sampai ke peringkat yang lebih serius . Tapi sesetengah wanita , baru sahaja berkenalan terus sahaja berharap akan berakhir dengan perkahwinan . Mereka takut jika perhubungan yang dijalinkan sia-sia sahaja . Jadi , kalau timbul konflik ini , perhubungan boleh menjadi putus.

4. Mengungkit hal yang lalu 

Menjadi kepantangan bagi sesetengah orang untuk mengugkit hal-hal yang lepas . Apatah lagi jika mengunkit akan kekasih lama . Belajarlah dari kesilapan , jangan mengunkitkan kisah lalu jika kamu sayangkan perhubungan . Yang lepas tu biarlah berlalu dan jangan dikenang kembali .

5. Berbeza pendapat

Dalam menjalin sebuah perhubungan , perbezaan pendapat memang sering terjadi . Kita mempunyai idea yang berbeza dengan pasangan dan  hal-hal inilah yang akan membuatkan pasangan sering berbalah . Ada yang mempunyai cita-cita tetapi tidak dapat ditunaikan hanya kerana pasangan tidak mengizinkan . Itu adalah antara perkara yang boleh membantutkan sesebuah perhubungan . 

6. Status yang tinggi

Ada sesetengah pasangan sangat gembira dengan perhubungan yang dijalinkan . Mereka sangat bahagia namun ada sesetengahnya begitu mementingkan status diri . Mereka memilih pasangan yang dirasakan sangat sesuai dengan diri mereka sahaja . Yang si dia tu hebat sangat ke ? hm .

7. Hal-Hal yang menyakitkan hati

Ada perkara yang dibuat oleh pasangan memang menyakitkan hati . Malah sanggup melakukan hal-hal yang bodoh semata-mata mahu menyakitkan hati orang lain . Jadi kalau inilah yang terjadi , hubungan kamu pasti tidak akan bertahan lama . Lebih teruk jika tidak ada "chemistry" antara kamu dan si dia . 

8. Kehidupan yang sangat mendesak

Ada sesetengah pasangan yang memang suka menyusahkan pasangannya . Mereka sering memberikan masalah dengan membuat pelbagai perkara hingga ia menyakitkan hati kekasihnya . Kehidupan yang sangat terdesak ini adakalnya membuatkan perhubungan tidak berlangsung dengan baik .

9. Kawan-kawan dan keluarga

Tidak mustahil kawan-kawan dan keluarga juga membuatkan sesebuah perhubungan menjadi tidak stabil . Pengaruh dari kawan-kawan dan keluarga boleh mempengaruhi keputusan . Jangan salah sangka . Orang yang kamu sayang pun boleh terlepas dari tangan jika keluarga tidak menyukainya . Restu keluarga itu sangat penting dalam sesebuah perhubungan .

0 Comment(s)
Written by Me at 1:12 PG 0 Melody{s}
Lama gila !!


Hye guysss ! Ya Allah , rindu gila dkat korang , lama kan tak update ? Berhabuk habes blog husna nie , hehek . Btw , korang sihat tak ?? Klau tak sihat pegi klinik beli ubat tau ;) Jangan lupa :) Husna doakan cepat sembuh yerr :') Hmmm , kay tak tau nak taip ap , hehek otak beku sikit semenjak lama gila tak update >.< "Padahal tak lama sangat pun , heheh" Setakat ni je kot husna mampu update klau ad msa lgi husna update ehh ? Ok , byeee tata ! Love u muahh :*

0 Comment(s)
Written by Me at 1:17 PG 0 Melody{s}
Tips : Bila Cinta Semakin Hambar ...

Sebelum membaca tips ni , Husna nak credit to Kak LyssaFaizureen . Husna just nak share tips ni , sebab nampak menarik sgatt :D


Walaupun korang sayang cinta pada si dia, namun adakalanya korang akan tiba-tiba rasa jemu dan malas untuk bertuemu dengannya. Korang mesti terpikir kenapa jadi macam ni kan ? Dalam hati masih ada saying .. Akan tetapi si dia semakin hari semakin membutakan korang jadi bosan untuk bersama dengan nya.  Perasaan itu wujud dengan beberapa faktor. Namun , jangan terburu-buru putuskan hubungan korang dengan si dia tu.

Stopp !! PERTAHANKAN !

Kurang Variasi
Setiap kali korang ber-dating..korang Cuma akan dibawa ke satu tempat sahaja atau mungkin Cuma di rumah berbual-bual sambil menonton TV. Siapa pun akan jemu akan dah jadi rutin harian. Macam Lyssa jugak lah~Asyik2.. bila nak sembang.. Asyik dia nak dating rumah je. Bosan .Bosan.Bosan. Ok ! Sebaiknya korang ajaklah si dia bertukar tempat misalnya pergi jalan2. Pergi tepi pantai ke. Tak ke romantik tuhh .. Tak pun selalu ajak si dia pergi keluar makan kat mana-mana. Tak de lah bosan sgt . hehe =) kan ? kan ?

Terlalu lama
Mungkin korang dengan si dia terlalu lama bercinta. Sebelum ni , percintaan korang hanya bertahan  paling lama pun dalam enam bulan.. tetapi dengan si dia sudah lebih setahun. Tenang ! Sabar ! Ini Cuma masalah untuk membiasakan diri. Lagi lama korang kawan .. lagi banyak lah korang kenali sifat-sifatnya.. termasuklah yang buruk-buruk.. Jadi , untuk membiasakan  diri dengan semua benda tuh.. ianya perlu mengambil masa yang lebih lama. Jadi bersabatlah dulu ya. Jangan betindak mengikutkan perasaan taw ! =)


Sering Bersama
Setiap hari korang asyik bertemu dengan si dia sehinggakan korang boleh menghafal jerawat yang ada di wajahya itu. Opsss ! hehe..Lama kelamaan korang mesti akan rasa bosan kan?? Jadi , sebaik-baiknya kurangkanlah berjumpa ye.Biar ada rindu di dalam hati.. barulah cinta makin hari makin membara.

Jarak Jauh
Sewaktu awal bercinta si dia selalu  dan sentiasa bersama korang kan. Namun tiba-tiba korang dengan si dia ‘terpaksa’ berpisah kerana si dia diarahkan untuk tukar tempat kerja. Korang pasti akan rasa jemu bila bersendirian kan ? Namun jangan membuat keputusan yang melulu untuk berpisah. Nantikan korang boleh bertamu lagi. So sabar dan pertahankan cinta korang tuh ok .? =)

Cepat Bosan
Perghh ! Nampak sangat korang ni seorang yang cepat bosan. Tapi itu tak bererti korang tak sayang dengannya. Mungkin korang patut harus dan wajib belajar menepis perasaan bosan korang tu dan menghargai si dia untuk pertahankan perhubungan korang ni.

PUTUS !! PUTUS !! PUTUS !!

Masalah sama
Setiap kali korang dengan si dia bertengkar pasti kerana masalah yang sama dan kedua-duanya sukar untik mengalah. Contohnya, si dia selalu maran apabil korang tidak memberitahunya setiap kali korang sampai di rumah ataupun jarang menelefon korang untuk bertanya khabar. Kalau sudah masalah sama jugak berlaku , rasanya baik sahaja korang berpisah. Okengg .??

Suka Orang Lain
Arghhh !! Bahaya sangat . Korang jadi semakin malas berjumpa dengan si dia kerana si dia sibuk membayangkan orang lain . Tambah- tambah lagi orang ketiga ini lebih menarik daripada korangg. Kalau sudah jadi begitu lebih baik korang tinggalkan je dia dahulu sebelum korang ditinggalkan . Ada pahamm ? =) Gud !

Sifat Buruk
Si dia mempunyai sifat buruk yang sukar untuk korang menerimanya.Misalnya si dia suka bermanja-manja dengan semua kawan perempuannya . Biarpun sudah diminta unttuk berubah.. tetapi tetap begitu juga. Sayang memanglah sayang. Tapi sanggup ke korang tengook si dia asyik bermanja dengan orang lain ? Kalau sanggup tak pe lah .. Tapi kalau si dia sudah tidak dapat menghargai kita , buat apa kita tunggu lagi kan ? PUTUS je !!

Tiada Lagi Cinta
Sekiranya alasannya sudah jelas, tidak apa lagi yang perlu koran tunggu.Tidak ada  gunanya korang tetap bersama dengan si dia kalau dalam hati masing-masing tu tidak ada lagi cinta. Buangkan jauh-jauh hasrat hati korang tu untuk mempertahankan hubungan percintaan korang dengan si dia . Okengg ? Chill !

~

0 Comment(s)
Written by Me at 1:04 PG 0 Melody{s}